POSTS
PORTFOLIO
SEARCH
SHOP
  • Your Cart Is Empty!
Your address will show here +12 34 56 78
Wie kan deelnemen aan CompetenceLab?

CompetenceLab staat open voor iedereen die beter met bepaalde situaties of personen wil omgaan. 

 

Menselijk contact is voor vrijwel iedereen een belangrijk aspect in zijn werk. Het maakt niet uit of je wijkopzichter van een woningcorporatie bent of manager van een grote afdeling. We zijn allemaal mensen en we hebben allemaal wel eens twijfels over hoe we omgaan met situaties. Meestal vinden onszelf niet effectief of krachtig genoeg. 

 

Het kan gaan om gespreksvaardigheid, het spreken voor een groep, het omgaan met klanten of het opkomen voor jezelf. Communicatie is het sleutelwoord en daarin helpen wij je een stap verder.

Voorbeelden uit de praktijk

 

– Wijkopzichter van een woningcorporatie: hoe ga ik om met intimiderend gedrag van bewoners?

 

– Baliemedewerker in een ziekenhuis: sommige bezoekers zijn erg emotioneel, ik weet niet goed hoe ik hier op kan reageren

 

– Teamleider bij een gemeente: ik kom schijnbaar dominant over, help me dat te veranderen

 

– Medewerker in een winkel: ik weet niet goed hoe ik moet doorvragen bij mijn klanten

 

– Docent : ik vind het lastig om met kritische ouders om te gaan, zij gaan vaak ontevreden weg


–  Fysiotherapeut: hoe motiveer ik mijn patienten thuis (nog) beter te oefenen?

 

– Consultant: ik merk nog wel eens wat frictie bij mijn klanten, hoe kan ik daarmee omgaan?

 

– Medewerker bij een bank: ik word vaak op zaterdag ingepland en wanneer ik dit bespreek ga ik altijd weer overstag. Hoe stel ik mij weerbaarder op?

 

– Accountmanager: ik vind de social talk met mijn klanten lastig, ik ga te snel naar de zakelijke inhoud

 

– HR medewerker: ik vind het moeilijk om mijn plannen bij de OR te presenteren, mijn voorstellen worden altijd afgekeurd

 

– Opzichter productielijn: mijn instructies worden te vaak niet begrepen en daardoor ook niet uitgevoerd.

 

– Financieel medewerker: ik spreek managers aan die regelmatig hun cijfers te laat inleveren maar er verandert niets 

Competenties

CompetenceLab werkt vraaggestuurd. Wij trainen niet op specifieke competenties maar op effectieve communicatie. Vraagstukken van de deelnemers kunnen meestal worden herleid naar een van de volgende (niet uitputtende lijst) competenties: 

 

– Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid

 

– Assertiviteit

 

– Gespreksvoering

 

– Omgaan met agressie

 

– Conflicthantering

 

– Timemanagement

 

– Netwerken en elevator Pitch

 

– Communicatie

 

– Aanspreken en feedback geven

 

– Overtuigingskracht

 

– Leiderschap

 

– Managementvaardigheden

 

– Presenteren

 

– Accountmanagement

  • Text Hover
Wim Zuidberg

Wim is bedenker van en senior trainer bij CompetenceLab